Perkhidmatan Semasa Perintah Kawalan Pergerakan

 

Para pelanggan yang dihormati,

Berikutan pengumuman PKP bersyarat yang diumumkan oleh Perdana Menteri pada 1 Mei 2020, Prudential di Malaysia akan meneruskan usaha kami mengawal penularan primer dan sekunder melalui sentuhan fizikal. Bagi melindungi kepentingan dan keselamatan para pelanggan dan warga kerja kami, perkhidmatan cawangan kami akan kekal ditutup buat sementara waktu sehingga notis selanjutnya.

Kami komited untuk memberi perkhidmatan kepada anda melalui saluran atas talian kami yang dijamin selamat, mudah dan boleh diakses pada bila-bila masa dan di mana jua. Sila rujuk di bawah untuk maklumat mengenai pelbagai saluran perkhidmatan penting kami sewaktu tempoh PKP ini.
 
Teruskan duduk di rumah, jaga keselamatan dan kekalkan kesihatan anda sementara kami terus berkhidmat sehabis baik untuk anda dalam persekitaran tanpa sentuhan ini.

Pembayaran Dalam Talian bagi
Bayaran Sumbangan Takaful

Pelanggan yang dahulunya membuat pembayaran di cawangan kami kini boleh menggunakan saluran dalam talian berikut dengan selamat dan mudah:

Permohonan Tuntuntan

Anda boleh mengemukakan tuntutan melalui e-tuntutan kepada Perunding Takaful PruBSN atau e-mel borang tuntutan lengkap bersama semua dokumen sokongan yang relevan ke dmc@prubsn.com.my. Untuk memahami keperluan tambahan yang diperlukan oleh Syarikat bagi tuntutan anda, sila rujuk portal PruBSN Touch.
(Ini hanya terhad kepada tuntutan yang sudah dihantar dan BUKAN untuk permohonan tuntutan baru).

Penyerahan Permintaan Perkhidmatan

Anda boleh meminta bantuan daripada Perunding Takaful PruBSN anda untuk e-tuntutan, atau memuat turun pelbagai borang permohonan perkhidmatan dari Laman Web Korporat kami. Pelanggan hanya perlu mengisi borang dan e-mel ke dmc@prudential.com.my 

PENTING: Untuk melindungi data peribadi pelanggan kami dan memastikan ketulenan permintaan pelanggan, kami hanya akan menerima borang yang diterima dari alamat e-mel pelanggan yang telah berdaftar dengan Syarikat kami. Untuk mengelak sebarang kelewatan, sila kemas kini alamat e-mel anda di PruBSN Touch.

Pembayaran Sijil dan Pembayaran Pulangan

Kami akan membuat pembayaran sijil/pembayaran pulangan melalui pemindahan bank dalam talian kerana kami telah menghentikan pengeluaran cek sepanjang tempoh PKP. Sila kemas kini butiran akaun bank anda dengan kami dengan mengikuti langkah-langkah berikut:

i. Log masuk ke  PruBSN Touch

ii. Pilih menu Sijil > Senarai Sijil > Fasiliti E-Kredit > Daftar/Ubah Maklumat E-Kredit.

Komunikasi Berkaitan Sijil

Perkhidmatan surat-menyurat akan dihantar secara berperingkat dan kemungkinan akan ada kelewatan sewaktu tempoh PKP ini.

Akses kepada Maklumat Sijil

Anda juga boleh mengakses maklumat sijil anda, melakukan transaksi layan diri dan membuat pembayaran sumbangan secara dalam talian melalui PruBSN Touch

Pusat Khidmat Pelanggan kami yang beroperasi dari Isnin hingga Jumaat, 8.30 pagi - 5.15 petang (tidak termasuk Cuti Umum) bersedia untuk membantu anda sekiranya memerlukan bantuan untuk mengakses perkhidmatan dalam talian kami. Hubungi kami di 03 - 2053 7188 atau e-mel ke customer@prubsn.com.my

Kami juga ingin memberikan jaminan bahawa perkhidmatan Hospital Alliance Services (HAS) kami kekal berkhidmat 24/7 untuk pengeluaran Surat Pra-Kebenaran Kemasukan Hospital bagi rawatan perubatan atau kemasukan hospital.

Back to Top